دستگاه دو قالبه خودکار تولید آجر و بلوک پازلی

مشخصات فنی

  • ظرفیت تولید: 7000 قطعه در شیفت کاری 8 ساعته ( دو قالب به صورت همزمان تولید می‌کنند)
  • موتور هیدرولیک: الکتروژن، 10 hp، 7.5kw
  • فشار هیدرو لیک جک اصلی: 19 تن (190 کیلو نیوتن)
  • وزن دستگاه: 940 کیلوگرم (بدون احتساب مخزن)
  • ظرفیت مخزن خاک: 500 کیلوگرم (تقریبا 166 آجر)
  • کنترلر اصلی: plc، LOGO!، Siemens (اصلی)
  • سنسورهای محدود کننده: Autonics (اصلی)
  • ابعاد استاندارد قالب آجر پازلی 250 در 125 میلی متر
  • امکان تغییر ابعاد به 300 در 150 میلی متر
  • دارای قالبهای آجر مناسب کفپوش، تیغه و آجر شیاری
  • با قابلیت نصب ربات خودبردار اتوماتیک
  • قابلیت تغییر ارتفاع محصول ( آجر یا بلوک) 3± سانتی متر

خدمات پس از فروش

  • یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی رایگان
  • آموزش 0 تا 100 تولید آجر با خط تولید ماشین سازی مجرب
  • ارجاع مشتریان متقاضی محصول به تولید کننده
  • امکان پرداخت به صورت اقساطی
  • تمامی خدمات ذکر شده رایگان می‌باشند.

دستگاه آجر پازلی دو قالبه تمام اتوماتیک eco7000

دستگاه eco7000 قابلیت تولید 7000 قطعه آجر را در یک شیفت کاری (8 ساعته) دارد؛ که البته لازم به ذکر است که تولید کننده می‌تواند از دستگاه به صورت 24 ساعته نیز استفاده کند.
دستگاه آجر و بلوک پازلی دو قالبه (eco7000) از یک موتور 10اسب سه فاز بهره مند است و یک پمپ هیدرولیک 32 لیتری، تجهیزات هیدرولیکی آنرا هدایت می‌کند. موتورهای بکار رفته در دستگاه‌های خط تولید آجر پازلی از برند ایرانی می‌باشد و از موتورهای وارداتی بخصوص چینی در خط تولید استفاده نمی‌شوند. چراکه برندهای ایرانی موتورسازی، علاوه بر کیفیت بالا به نسبت برندهای وارداتی، دارای سیم پیچی مسی تضمین شده و ضمانت کارخانه می‌باشند.
این دستگاه مجهز به PLC Siemens ساخت آلمان است و تضمین کننده این است که فرآیند کنترلی دستگاه بدون نقص بوده و در شرایط محیطی بد (آلودگی یا رطوبت) به خوبی کار می‌کند. علاوه بر آن دستگاه مجهز به نمایشگر TDE Siemens است، که این امکان را فراهم می‌کند تا اپراتور، فرآیند تولید آجر و بلوک پازلی را بر روی آن مشاهده کرده و فرمان‌های لازم را به آن وارد کند.
این دستگاه مجهز به سنسورهای محدود کننده برند Autonics کره‌ای هستند؛ که کیفیت آن تضمین شده می‌باشد. (در واقع خط تولید ارائه شده توسط ماشین سازی مجرب از تجهیزاتی برخوردار است که همگی از برندهای با کیفیت تهیه شده‌اند.)
جنس بدنه دستگاه آجر و بلوک زنی پازلی eco7000 و دیگر خط تولیدهای ماشین سازی مجرب، همگی ساخته شده از چدن داکتیل می‌باشد. چدن داکتیل، نوعی از چدن ریخته گری شده است که ضد سایش می‌باشد. به خصوص در قالب‌های دستگاه که فرآیند پرس در آن صورت می‌گیرد، بسیار مهم است از متریالی استفاده شود که به مرور زمان دچار سایش نشوند. بنابراین استفاده از چدن داکتیل انتخابی بسیار مناسب‌تر و کاربردی‌تر به نسبت دیگر متریال‌ها می‌باشد.
خط تولید بلوک پازلی eco7000 تمام کابینت شده است و از جنس فلز می‌باشد که از جهات زیبایی ظاهری و حفظ دستگاه از ورود گرد و غبار محیطی موثر واقع می‌شود.
خط تولید eco7000 مجهز به ربات خود بردار است و برای برداشتن محصول نیاز به دخالت اپراتور وجود ندارد.
تمامی تجهیزات ارائه شده توسط ماشین سازی مجرب به خصوص دستگاه‌های تولید بلوک و آجر پازلی کاملا compact طراحی و ساخته شده است. بدین معنا که برای استفاده از این دستگاه‌ها تنها کافی است، آنرا به برق متصل کرده و فرآیند را به خط تولید بسپارید. از طرفی دستگاه eco7000 و دیگر دستگاه‌ها، هیچ متعلقات اضافه‌ای ندارند، که هم کار نصب و راه‌اندازی و هم کار حمل و نقل آنها را بسیار ساده کرده است.
ساخت این دستگاه با بهترین متریال ممکن صورت گرفته و از لحاظ ابعاددی و ظرفیتی کاملا متناسب با دیگر تجهیزات خط تولید می‌باشد.

دستگاه سرند
برای تولید آجر پازلی با خط تولید eco7000 توجه به یک سری اصول الزامی است؛ که یکی از مهم‌ترین آنها دانه بندی مواد اولیه است. در واقع مواد اولیه وارد شده به دستگاه نباید از یه حد مشخصی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشد. بزرگ بودن دانه‌ها باعث زبر شدن سطح آجر و آسیب به ماشین می‌شود و از طرفی کوچک بودن دانه نیز باعث کاهش مقاومت مکانیکی محصول می‌شود. بنابراین برای تولید محصولی با کیفیت پیش از هر چیز باید دانه بندی مواد کنترل شود.
دستگاه سرند خط تولید بلوک و آجر پازلی با دانه بندی مواد و کنترل ورودی‌ها این کار را برای تولید کنندگان گرامی انجام می‌دهد و اجازه ورود مواد بیش از حد بزرگ یا کوچک به دستگاه را نمی‌دهد. این دستگاه مجهز به یک توری 4 میلی متر و دستگاه ویبره است و به صورت ویبره‌ای مواد را غربال می‌کند.
ساخت این دستگاه با بهترین متریال ممکن صورت گرفته و از لحاظ ابعادی و ظرفیتی کاملا متناسب با دیگر تجهیزات خط تولید می‌باشد.

نوار نقاله
خط تولید eco7000 به 3 نوار نقاله مجهز است. یکی از نوار نقاله‌ها در انتهای دستگاه آجر و بلوک پازلی متصل است که محصول را از دستگاه خارج کرده و کارگران آجر و بلوک تولید شده را از روی آن بر می‌دارند. دو نوار نقاله دیگر نیز برای انتقال مواد اولیه به درون دستگاه کاربرد دارند و در میان دستگاه سرند، میکسر و دستگاه اصلی قرار گرفته‌اند.

میکسر
خط تولید eco7000 دو قالب مجهز به یک میکسر منحصر بفرد افقی است که دارای ویژگی‌های فوق العاده‌ای می‌باشد. دهانه ورودی این دستگاه 1.5 متر است و از ورق فولاد می‌باشد. موتور آن نیز 15 اسب، 3 فاز، 900 دور موتوژن می‌باشد.
علاوه بر آن گیر بکس موجود بر روی این دستگاه، گیر بکس تیپ 150 ساخت شاکرین اصفهان است، که این گیربکس به سفارش شرکت مجرب کاملا شخصی سازی شده است. تغییراتی که بر روی این گیر بکس اعمال شده به منظور بهره برداری با وجود فشار مداوم است، که عمده تغییرات در یاتاقان بندی و دنده بندی گیر بکس است. دستگاه تولید آجر پازلی دو قالب با اعمال تغییرات و شخصی سازی در گیربکس به خریداران این تضمین را می‌دهد، که در زیر فشار مداوم تحت فشار بار زیاد قرار نگرفته و آسیب نبیند. در حالت عادی بلبرینگ طراحی شده برای گیربکس خط تولید آجر و بلوک پازلی ماشین سازی مجرب 2.5 برابر بزرگ‌تر از بلبرینگ دستگاه‌های معمولی است. علاوه بر آن برای دنده برنجی و پینیون نیز همین اتفاق افتاده و تغییرات آلیاژی بر روی آنها اعمال شده است و از آلیاژهای با کیفیت‌تری استفاده شده است.
دستگاه میکسر ساخت شرکت مجرب دارای سیستم آبپاشی خودکار نیز می‌باشد. بنابراین نیازی نیست که اپراتور آب رو به صورت دستی به مخزن وارد کند.
میکسر خط تولید آجر پازلی و بلوک پازلی مجهز به سیستم راه اندازی ستاره و مثلث است. بدین گونه که موتور اول در حالت ستاره راه اندازی می‌شود و پس از زمانی به حالت مثلث باز می‌گردد. علاوه بر آن مجهز به سیستم قطع کننده خودکار است. بدین معنا که اگر فشار وارد بر آن از حدی بیشتر باشد، به صورت خودکار خاموش می‌شود و آسیبی به گیر بکس وارد نخواهد شد.
سیستم توزین دستگاه میکسر، دیگر برتری خط تولید دستگاه eco7000 است. این سیستم وزن کننده دارای دقت یک کیلوگرم است و به سرکارگر این امکان را می‌دهد مواد اولیه را بسته به فرمول اصلی و با دقت بالا به دستگاه وارد کند.
همانطور که ذکر شد همه تجهیزات دستگاه تولید بلوک پازلی به هم متصل هستند، نوار نقاله ورودی نیز با یک وزن مشخص تنظیم شده است که پس از رسیدن به آن وزن به صورت خودکار قطع می‌شود و دیگر مواد اولیه به میکسر وارد نمی‌شود.

دستگاه هاپر بچینگ
دستگاه هاپر بچینگ به منظور مدیریت مواد اولیه تولید بلوک و آجر پازلی در کارگاه کاربرد دارد. هاپر داری 3 بخش برای جدا سازی مواد است که در مجموع 12 تن ظرفیت دارد و تولید کنندگان می‌توانند مصالح خود را در آن دپو کنند. مهم‌ترین مزیت این دستگاه سازمان دهی و نظم کارگاه و مواد است. دستگاه هاپر به نوار نقاله ورود مواد اولیه نیز متصل است و این قابلیت را دارد با وزن کردن مواد آنها را به نوار نقاله وارد کند.

راه اندازی خط تولید آجر پازلی

اولین نکته حائز اهمیت تهیه مواد اولیه تولید آجر می‌باشد. مواد اولیه در کیفیت و مقاومت آجر و بلوک پازلی نقش اساسی اجرا می‌کند. در همین راستا تیم ما با تست مواد اولیه شما در آزمایشگاه و انجام تست مقاومت برای آجر، فرمالاسیون تولید آجر را به شما تولید کننده عزیز ارائه می‌دهد؛ تا شما از کیفیت آجر تولید شده اطمینان حاصل نمائید.
مرحله بعدی برای راه اندازی خط تولید آجر و بلوک پازلی انتخاب فضای مناسب است. حداقل فضای مورد نیاز برای راه اندازی 200 متر مسقف برای چیدمان دستگاه و محل کارِ کارگران و 500 متر فضای سر باز برای آماده سازی و نگه داری مواد اولیه می‌باشد. بعد از انتخاب فضای مناسب توسط تولید کننده، مهندسین تیم ما با طراحی نقشه استاندارد، نقشه خط تولید را به تولید کننده ارائه می‌دهد. خط تولید ارائه شده کامل توسط ماشین سازی مجرب شامل دستگاه سرند، دستگاه میکسر، دستگاه پرس و سه عدد نوار نقاله و ربات خود بردار می‌باشد.

قالب‌های ارائه شده با دستگاه آجر پازلی

3 قالب به همراه خط تولید آجر پازلی به تولید کنندگان گرامی ارائه می‌شود که عبارت است است از: قالب استاندارد، قالب شیاری و سنگفرش.
قالب استاندارد قالب آجر یا بلوک است که بسته به درخواست تولید کننده ابعاد آن تعیین می‌شود.
قالب شیاری که با نام قالب ناودونی نیز شناخته می‌شود، برای میلگرد گذاری و تاسیسات عرضی کاربرد دارد.
دیگر قالب ارائه شده، قالب سنگفرش است که چند منظوره بوده و از آن می توان هم به عنوان کفپوش و هم به عنوان سرپوش در ردیف بالایی دیوار پازلی استفاده کرد.
تولید کننده ابتدا به ساکن با تهیه دستگاه به همراه قالب‌ها، می‌تواند 4 محصول را در کارگاه خود تولید کند.

تعداد کارگر مورد نیاز برای تولید آجر و بلوک پازلی

حداقل تعداد کارگر برای راه اندازی یک خط تولید 3 عدد کارگر می‌باشد، که در صورت خریداری خط تولید گسترده‌تر این تعداد نیز افزایش پیدا می‌کند. تقسیم بندی کارگرها نیز بدین شکل است، که یک نفر به عنوان سر کارگر، وظیفه کنترل کردن مواد اولیه ورودی به میکسر را دارد. در واقع سرکارگر باید مواد اولیه و رطوبت را کنترل کرده، دستگاه را به موقع خاموش و روشن کرده و به طور کلی نظارت کامل بر فرآیند تولید داشته باشد.
وظیفه دو کارگر دیگر نیز برداشتن آجرها و یا بلوک‌هایِ خارج شده از دستگاه می‌باشد.

استهلاک ماشین آلات تولید آجر و بلوک پازلی

تنها استهلاک این ماشین آلات روغن هیدرولیک آن است؛ که باید هر 500 ساعت یکبار تعویض شود. بنابراین این امکان وجود دارد که هر چند ساعت در روز که می‌خواهید این دستگاه را روشن بگذارید و تنها باید مراقب باشید که پس از 500 ساعت حتما روغن آن تعویض شود. لازم به ذکر است که خطوط تولید ارائه شده توسط شرکت مجرب همگی با مخزن روغن پر در اختیار تولید کنندگان عزیز قرار می‌گیرد.

اخذ مجوز تولید بلوک و آجر پازلی

برای اخذ جواز به دو روش جواز صنفی و جواز صنعت و معدن می‌توان اقدام کرد. توصیه ما این است که تولید کننده برای اخذ مجوز از سازمان صنعت و معدن اقدام کند؛ چراکه با دریافت مجوز صنعت و معدن، پس از راه اندازی خط تولید می‌توان پروانه بهره برداری برای محصول را نیز دریافت کرد. علاوه بر آن، این مجوز اعتبار بیشتری دارد و تسهیلات بانکی را راحت‌تر می‌توان دریافت کرد.
از طرفی شرکت ما اقدام به ایجاد یک تشکل صنفی برای تولید کنندگان آجر پازلی کرده است، که تنها تولید کنندگانی می‌توانند در آن عضو شوند که پروانه بهره برداری از اداره صمت داشته باشند.

ساخت و ساز با آجر پازلی طبق آیین نامه اجرایی و نظام مهندسی

طبق کتاب مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان در بند 8-3-4-3-2 دیوار بنایی مسلح، طبق آیین نامه اجرایی این محصول قابل استفاده در ساختمان‌های بنایی تا دو طبقه است. البته بر اساس وزن و ساختار شکلی برای ساختمان‌های چهار طبقه هم قابل استفاده و مورد تایید می‌باشد. ضمن اینکه محصول آجر پازلی به مرکز تحقیقات ملی مسکن ورود کرده و در آنجا نیز تاییدیه‌های خود را دریافت کرده است و از بابت کاربرد آن در ساختمان‌های بیش از دو طبقه نیز ایرادی ندارد.
خبر خوب اینکه اگر واحدهای تولید آجر و بلوک پازلی اقدام به اخذ نشان استاندارد برای واحد خود کنند، به سازندگانی که محصولات خود را از این واحدها تهیه می‌کنند، تسهیلات بانکی بالاتری اعطا می‌شود. در واقع بانک‌ها به پیمان کارانی که مصالح دارای نشان استاندارد می‌خرند تسهیلات بیشتری ارائه می‌دهند.

میزان فشار جک دستگاه پرس خط تولید آجر و بلوک پازلی

فشار جک دستگاه تولید آجر پازلی، مسئله‌ای گمراه کننده است. بعضی از افراد تصور می‌کنند، هر چه فشار جک هیدرلیک بیشتر بوده و خاک تحت فشار بیشتری قرار بگیرد، محصول تولید شده با کیفیت‌تر است. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. در واقع محصول استانداردی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران است، شامل خواصی همچون عایقی حرارت و صوت است. خاصیت عایق بودن آجر نیز وابسته به میزان خلل و فرج آجر می‌باشد.
بدین معنا که اگر فشار وارده به خاک کمتر از حد مشخصی باشد، فاصله دانه بندی محصول زیاد شده و محصول نهایی سست و ضعیف خواهد بود. از طرفی اگر فشار وارده بیشتر از حد مشخصی باشد و فاصله دانه بندی کمتر شود، نیز خاصیت عایق بودن هم از بین می‌رود. بنابراین فشار وارده بر آجر باید در محدوده‌ی مشخصی باشد تا آجر و بلوک پازلی خواص عایقی و مقاومتی خود را حفظ کنند. ماشین سازی مجرب با پیروی از قوانین فیزیک و ضوابط استاندارد اجرایی این مورد را در ساخت جک هیدرولیک دستگاه خود، به خوبی رعایت کرده است.